Zaślepki klap wirowych, a ekologia
Zaślepki klap wirowych, a ekologia. W obecnych czasach kładziony jest bardzo duży nacisk na ochronę środowiska. Producenci, inżynierowie, władze, jak i sami użytkownicy samochodów poszukują coraz to nowszych i lepszych proekologicznych rozwiązań. Zaślepianie klap wirowych nie jest stosunkowo nowym rozwiązaniem i ma zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników.
Jak to jest z tym EGR?
Zadaniem układu recyrkulacji spalin EGR (Exhaust Gas Recirculation) jest odprowadzenie części spalin do układu dolotowego, by węglowodory HC mogły ulec wypaleniu. Zmniejszeniu ulega także emisja tlenków azotu NOx ponieważ do cylindra wprowadzana jest uboższa w tlen mieszanki. Zmniejszeniu ulega również temperatura gazów spalinowych. W takich właśnie warunkach tlen nie łączy się z azotem, jednak sama mieszanka paliwowa spala się gorzej. Efekt? Pojawienie się spalin w kolektorze dolotowym. Spaliny plus doprowadzone odpowietrzenie skrzyni korbowej i przemieszczanie się mgiełki olejowej mogą spowodować, że dolot naszego pojazdu ulegnie zanieczyszczeniu i pokryje się zanieczyszczeniami, a tym samym zawór EGR się zapcha. Przez zastosowanie zaworu EGR zmniejszają się również osiągi silnika. Co zrobić, by parametry silnika nie uległy zmniejszeniu, a wprowadzone zastosowanie spełniało swoją proekologiczną rolę? Naszą propozycja, to zaślepki klap wirowych.
Zaślepki klap wirowych
Zaślepki klap wirowych lub inaczej zwane zaślepkami kolektora ssącego montuje się w miejscu usuniętych klap wirowych. Najczęstszą awarią klap wirowych jest pęknięcie w miejscu nitowania łopatek. To z kolei może prowadzić do uszkodzenia elementów silnika, co może okazać się dla nas bardzo kosztowne. Dlatego właśnie warto zastanowić się nad usunięciem klap wirowych zanim jeszcze dojdzie do awarii, a następnie zastąpić je aluminiowymi, bądź kompozytowymi zaślepkami.
W naszej ofercie znajdziecie aluminiowe zaślepki klap wirowych oraz kompozytowe zaślepki klap wirowych. Zarówno aluminiowe, jak i kompozytowe zaślepki dostępne są w dwóch rozmiarach: 22 mm oraz 33 mm. Warto podkreślić, że zaślepki kompozytowe wykonane są z poliamidu z włókna szklanego PA6GF30. Z tego samego materiału wykonane są kolektory ssące w BMW. Materiał ten cechuje wysoka wytrzymałość mechaniczna, stabilność wymiarów (także w wysokich temperaturach, twardość, jak i dobra wytrzymałość zmęczeniowa. Zaletą poliamidu z włókna szklanego jest odporność na długotrwałe obciążenia i w wysokich temperaturach.
Co więcej, zarówno aluminiowe zaślepki klap wirowych, jak i kompozytowe zaślepki wykonujemy sami za pomocą nowoczesnych maszyn CNC Okuma. Do zestawów dołączane są oryginalne o-ringi VITON oraz anaerobowy klej, dzięki któremu nie musimy się martwić o mocne uszczelnienie.
Klienci, którzy zdecydowali się na usunięcie klap wirowych i zastąpienie ich naszymi zaślepkami zdecydowanie są usatysfakcjonowani efektem, dlatego tym bardziej zachęcamy do zapoznania się z ofertą naszej firmy. Zaślepek klap wirowych u nas pod dostatkiem, a jeżeli macie jakieś pytania, nasi pracownicy z chęcią na nie odpowiedzą.
Zespół PiterParts
3 komentarze