Trochę o przewodach hamulcowych

Trochę o przewodach hamulcowych

Trochę o przewodach hamulcowych. Faktem jest, iż przewody hamulcowe są jednym z najważniejszych elementów w naszych pojazdach. Odpowiadają one za nasze bezpieczeństwo na drodze. Musimy jednak o nie regularnie dbać i sprawdzać ich stan.

Jak z pewnością wiecie, a jeżeli nie wiecie, to zaraz to się zmieni, wyróżniamy dwie grupy przewodów hamulcowych: twarde oraz miękkie. Inna nazwa na przewody hamulcowe miękkie, to przewody elastyczne. Wykonane są one z gumy, która nadaje im giętkości. Przewody hamulcowe miękkie znajdują się bezpośrednio przy zaciskach tarcz hamulcowych. Ich rolą jest łączenie różnych elementów poruszających się względem siebie w układzie hamulcowym. Przewody twarde łączą pompę hamulcową z przewodami miękkimi. Najczęściej wykonane są ze stali oraz miedzi. Ich zadaniem jest doprowadzenie płynu hamulcowego z pompy hamulcowej do przewodów miękkich, jak również zacisków, czy też cylinderków hamulcowych.

Do wymiany twardych przewodów wystarczy jedynie rurka miedziana, zestaw końcówek oraz praska do zarabiania przewodów. Pewnie nie zdziwi Was fakt, że te wszystkie elementy znajdziecie w naszej ofercie. Co więcej, w naszej ofercie znajdziecie gotowe zestawy przewodów hamulcowych.

Rurka miedziana

Dlaczego warto postawić na miedziane przewody hamulcowe? Rurka miedziana cechuje się wysoką odpornością ciśnieniową oraz jest podatna na obróbkę mechaniczną. Jest również odporna na korozję zewnętrzną, dzięki czemu zwiększa  żywotność naszych przewodów hamulcowych. Warunki atmosferyczne takie, jak np. wilgoć, czy sól drogowa sprawiają, że powierzchnia rurki miedzianej się utlenia. W wyniku tego powstaje nalot, który pełni funkcję warstwy ochronnej. Warstwa ta zabezpiecza przewody hamulcowe przed dalszą korozją.

Trochę o przewodach hamulcowych

 

 

 

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.