Utknęliśmy między zamkniętymi szlabanami, co robić?

Utknęliśmy między zamkniętymi szlabanami, co robić?

Utknęliśmy między zamkniętymi szlabanami, co robić? Nie milkną echa niedawnego wypadku z udziałem karetki pogotowia ratunkowego oraz pociągu w Puszczykowie. Oczywiście nikomu tego nie życzymy, ale każdy z nas może znaleźć się kiedyś w sytuacji, gdy utknie między zamkniętymi szlabanami. Postanowiliśmy dzisiaj poruszyć ten temat, by zwrócić uwagę na to, jak w takiej sytuacji powinniśmy się zachować.

Szlabany są skonstruowane w taki sposób, że wystarczy lekko popchnąć je pojazdem, by wyłamać ich blokadę. Warto wiedzieć, że postępując w ten sposób nie uszkodzimy mechanizmu. W sytuacji, gdy zdarzy się nam utknąć między zamkniętymi szlabanami nie ma co się zastanawiać i jak najszybciej wykonać ten manewr. Nie dojdzie do poważnego uszkodzenia Waszego pojazdu, a ewentualny koszt naprawy bądź wymiany szlabanu zostanie pokryty z naszego OC.

Pod żadnym pozorem nie możemy próbować zaparkować „w bezpiecznym miejscu”, bo takiego miejsca miedzy zamkniętymi szlabanami po prostu nie ma! Jedynym wyjściem jakie mamy jest taranowanie szlabanu! Pamiętajcie, że taka sytuacja jest zagrożeniem zarówno Waszego życia, jak i osób znajdujących się w nadjeżdżającym pociągu.

Utknęliśmy między zamkniętymi szlabanami, co robić?

Korzystając z okazji chcielibyśmy przypomnieć Wam o pewnej akcji, o której już wcześniej wspominaliśmy. Mowa tu o projekcie #ŻółtaNaklejkaPLK. W ramach projektu, przejazdy kolejowo-drogowe w naszym kraju wyposażone zostały w żółte naklejki, które zawierają takie informacje, jak:

  • indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu (INI). Składa się on z 9 cyfr oznaczające numer linii kolejowej oraz jej kilometr.
  • numer telefonu do dyspozytora zakładowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.,
  • nr alarmowy 112.

Dane, które na niej się znajdują dotyczą jednego, konkretnego przejazdu kolejowo-drogowego. Na każdym przejeździe oprócz numeru alarmowego 112, pozostałe informacje ulegają zmianie!

Podanie tych informacji dyspozytorowi pozwoli mu na dokładną lokalizację przejazdu, na którym doszło do nieprawidłowości, jak również podjęcie w porę odpowiednich kroków.

Poniżej przedstawiamy lokalizację żółtych naklejek na poszczególnych rodzajach przejazdów kolejowo-drogowych:

  • Skrzyżowanie kategorii A i B – wewnętrzna strona rogatek (ścianka obudowy napędu).
  • Skrzyżowanie kategorii C,D oraz E – tylna powierzchnia krzyża św. Andrzeja,

Pamiętajmy, że w dalszym ciągu przejeżdżając przez przejazd kolejowo-drogowy musimy mieć się na baczności. Przestrzeganie znaków drogowych i zasad bezpieczeństwa jest niezwykle istotną kwestią. Niemniej z pewnością podczas przytoczonych przez nas sytuacji, każdy z Was będzie w stanie szybko zareagować, dzięki czemu uda się zapobiec tragedii.

Zespół PiterParts

1 komentarz

  1. Bardzo dobry artykuł! Trzeba uświadamiać społeczeństwo na realne zagrożenie!

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.