Emulatory drugiej sondy lambda wybrane problemy techniczne
Emulatory drugiej sondy lambda wybrane problemy techniczne. Z uwagi na liczne pytania Klientów rozwiewamy kilka najważniejszych wątpliwości dotyczących funkcji emulatora sondy lambda w układzie wydechowym samochodu. Po pierwsze, emulator sondy lambda po doborze odpowiedniego rozmiaru otworu przelotowego sprawdza się zarówno w pojazdach z silnikami benzynowymi, jak też tych z instalacją lpg. Problem wyboru średnicy otworu rozwiązują emulatory sondy lambda z regulacją przepływu spalin (PPEM01-R, PPEM03-R). Emulator (inaczej adapter, symulator, przejściówka) sondy lambda montuje się wyłącznie za katalizatorem, w miejsce drugiej sondy lambda (pierwszej sondy nie się „emulować”). Wkrótce przytoczymy kolejne przykłady i zasady jak działa emulator sondy lambda, co z pewnością ułatwi dobór odpowiedniego adaptera do układu wydechowego.
http://piterparts.pl/34-emulatory-drugiej-sondy-lambda
Dział techniczny
PiterParts
Przy silniku 2.8 (Volvo) początkowo zastanawiałem się nad emulatorem kątowym z otworem 4mm PPEM03. Wybrałem jednak ten z regulacją przepływu spalin PPEM03-R, nie ryzykując tym samym wyboru emulatora ze zbyt dużą przepustowościa spalin. Zamontowałem i skorygowałem do otworu przelotowego około 1-2mm, emulator działa bez zarzutu, check engine zniknął. Warto przed zakupem poczytać artykuły emulator sondy lambda jak działa