Emulator drugiej sondy lambda a średnica otworu przelotowego
Emulator drugiej sondy lambda a średnica otworu przelotowego – Jedną z wielu wątpliwości przy wyborze odpowiedniego emulatora sondy lambda jest średnica jego otworu przelotowego. Otwór przelotowy pełni istotną funkcję. To właśnie przez niego do układu pomiarowego drugiej sondy lambda dostają się spaliny. Przy zastosowaniu zbyt dużej średnicy otworu przelotowego emulator drugiej sondy lambda nie zadziała, a uporczywy check engine (sygnalizujący m.in. niską wydajność katalizatora) nie zniknie. Przy pojemności silnika średnio powyżej 1.6 lub 1.8 mechanicy polecają emulatory drugiej sondy lambda z regulacją przepływu spalin (PPEM01-R, PPEM03-R. Zakres ten można korygować od 0 do 4mm lub emulatory z mniejszymi otworami przelotowymi wynoszącymi około 2mm (PPEM04, PPEM06). Należy jednak pamiętać, że dobór optymalnej średnicy otworu przelotowego zależy od wielu różnych czynników. Każdy przypadek powinien być rozpatrywany indywidualnie.
http://piterparts.pl/34-emulator-drugiej-sondy-lambda
Zespół techniczny
PiterParts
rzeczywiście otwór przelotowy emulatora drugiej sondy lambda ma istotne znaczenie jeżeli chodzi o tzw przepustowość spalin, przed zakupem trochę poczytałem na ten temat, wkoncu zdecydowalem się na wersję ppem01-r, na początek średnica 3mm, emulator nie zadziałał, skorygowałem do około 1,5mm i sprawa załatwiona
Może ktoś pomoże mi w dobraniu emulatora do Toyoty Yaris Verso 1,3 z roku 2000, za co z góry dziękuję, Marian
poczta: marceples@interia.pl
JEśli jest wystarczająca ilość miejsca do montażu polecam zastosować emulator prosty. Zachęcam zastanowić się nad emulatorem z regulacją przepływu spalin – uniwersalne rozwiązanie – zawsze się sprawdzi. http://piterparts.pl/glowna/163-emulator-sondy-lambda-prosty-regulowany-5905279120662.html